DURUM MED FALAFEL

marts 10, 2012 Print Friendly and PDF



Jeg har længe haft lyst til at lave falafler - så i aften skulle det prøves. Jeg besluttede mig for at lave et lidt sundere alternativ til de traditionelle friturestegte og lavede dem i ovnen i stedet for.
Falaflerne serverede jeg med en pandekage bagt på fuldkornshvedemel og lidt spinat, tomat og avokodo. Et lækkert og mættende måltid og det er bestemt ikke sidste gang at jeg kaster mig ud i at lave falafler!

Ingredienser: ca. 10 falafler
250 g kogte kikærter (fra dåse pga. tiden)
1 rødløg
1 bdt bredbladet persille
1 spsk spidskommen
1 spsk koriander
1/2 spk gurkemeje
salt
chiliolie
2 spsk fuldkornshvedemel

Alle ingredienserne blendes sammen og massen formes til kugler. Falaferne bages ved 200 grader i ca. 20 min.




Ingredienser: Fuldkornspandekager 2 stk.
3 dl fuldkornshvedemel
1 dl kikærtemel
2 dl mælk
lidt vand
salt og peber




Ingredienserne blandes sammen og steges i lidt olie. De bagte pandekager toppes med en dressing bestående af fromage frais med salt, peber og friskhakket bredbladet persille. Ovenpå fyldes spinat, tomat avokoda og falaflerne.






  

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Det skal prøves og mega god ide at droppe friture showet, synes virkelig det var besværligt da jeg lavede falafel. Det ser lækkert ud søde :)

    SvarSlet
  2. Ja, det må du - det er i hvert fald lækkert og meget nemt at lave. Og tak, det er dejligt at du følger med!

    SvarSlet